Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Då vi inom NCC arbetar med många spännande och utmanande projekt, förutsätter det att vi har en kompetent arbetsstyrka så att vi kan leverera ett positivt slutresultat. Inom Kompetensförsörjning Sverige söker vi nu en HR Specialist inom Rekrytering som brinner för att arbeta med search och rekrytering i en affärsnära roll och stöd till våra verksamheter.

HR Specialist Rekrytering

Hos oss arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med kollegor som drivs av en vilja att lära nytt och göra skillnad. Vill du ha en vardag där du utmanas i din yrkesroll är NCC rätt plats för dig. Läs gärna mer om våra intressanta, pågående projekt runt om i Sverige: https://www.ncc.se/vara-projekt/.

Rollen som HR Specialist Rekrytering

Som HR Specialist Rekrytering, ingår du i ett team med rekryteringskollegor runt om i Sverige och har din tillhörighet i Kompetensförsörjning Sverige. Våra rekryterare stöttar chefer, HR och verksamhet med att tillsätta nya NCC medarbetare till våra chefs-, ledar-, och specialistroller runt om i Sverige, samt bidrar till NCC:s fortsatta utveckling inom rekryteringsområdet.

Som HR Specialist Rekrytering ansvarar du för dina rekryteringsuppdrag och driver processerna självständigt ifrån kravprofil, annonsering, genomförande av intervjuer och tester fram till anställning. Du arbetar konsultativt gentemot HR och chefer samt bedriver aktiv omvärldsbevakning, uppsökande kontakt- och relationsbyggande mot kandidatmarknaden, för att bidra till lyckade tillsättningar. Vi arbetar med en väl underbyggd rekryteringsprocess, strukturerade intervjuer, kompetensbaserade tester samt olika typer av bakgrundskontroll, innan tillsättning. Som kollega hos oss bidrar du även i arbetet med vår fortsatta utveckling och förbättringsarbete inom Employer Branding, rekrytering och vår kandidatupplevelse, och får möjlighet att bidra till din personliga utveckling genom olika projekt.  

Din profil 

Vi ser att du har en Universitet/Högskoleutbildning alternativt påbyggnadsutbildning inom beteendevetenskap eller annan relevant utbildning. Vi önskar framförallt att du har tidigare erfarenhet från att arbeta självständigt med kartläggning, headhunting/search och rekrytering gentemot olika uppdragsgivare, med många pågående projekt parallellt. Erfarenhet från tillsättning av specialistroller och chefer och/eller erfarenhet inom teknik/ingenjörs/byggbranschen är meriterande. Vi ser även att du har erfarenhet från Employer Branding och arbete kring optimerad synlighet i sociala medier.

Vi ser att du trivs i en roll med hög självständighet och ansvar för att driva ditt arbete mot lyckade rekryteringar. Du har både fingertoppskänslan, erfarenheten och drivkraften som krävs för att lyckas som specialist inom området. Vi erbjuder dig en plats i ett härligt gäng engagerade kollegor med samlad erfarenhet inom området, där du får möjlighet att bidra till vår ambition om att vara en av de främsta arbetsgivarna i branschen. 

Ytterligare information

Tjänsten är placerad på vårt nya kontor i Järva Krog Solna, och ingår i vårt svenska rekryteringsteam med tillhörighet inom Kompetensförsörjning Sverige, där även Employer Branding och Mångfaldsfrågor ingår. 

Kontakt och ansökan 

Har du frågor kontakta Chef Kompetensförsörjning Susanne Limnell på telefon 072-505 22 65 eller Funktionsansvarig Rekrytering Sverige, Matilda Jönsson på telefon 070-088 78 52. Skicka in din ansökan senast den 5e december. Vi kan komma att påbörja urval innan sista ansökningsdag, de första intervjuerna kommer att hållas digitalt.

Varmt välkommen med din ansökan! 

LIKNANDE JOBB

HR-administratör


Mer info
& Ansökan
Sverige, Stockholms län, Stockholm