Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 25 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.

HR-administratör till internationellt företag

Poolia söker en HR-administratör till vår kund i Solna. Vi söker dig som har ett intresse för HR-frågor och som trivs i en roll där fokus är på HR-administration. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och förväntas att pågå till augusti.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vår kund är ett nordiskt IT-tjänsteföretag och tjänsten är placerad på deras kontor i Solna. De söker någon som kan stärka deras dedikerade och professionella HR-operations team i Sverige. Du kommer att ingå i ett team om 10 personer och arbeta nära med lönekoordinatorn och andra HR-generalister.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I din roll kommer du att arbeta brett med HR-administration och vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

  • administrera anställningsavtal
  • uppdatera i HR-systemet Workday
  • skriva anställningsguider
  • kontaktperson till outsourcade löneleverantören

Utöver detta arbetar du i kundens HR-ärendesystem och chattsystem där du hanterar förfrågningar från chefer, anställda och andra HR-kollegor.

Vem är du?

Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom HR/personal. Du har minst tre års erfarenhet av HR-administration från en likande roll. Vidare har du god kunskap i svensk arbetsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av lön eller har arbetat nära med outsourcad löneleverantör och om du har kunskap i arbetsmiljöfrågor.
Du har systemvana och har tidigare arbetat i ett HR-system samt har god kunskap i MS Office. Det är meriterande om du arbetat i Workday. Du är flytande i svenska och i engelska både i tal och i skrift.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. Dessutom har du en problemlösande attityd, ett öppet sinne och kan ta initiativ.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

LIKNANDE JOBB

HR Business Partner


Mer info
& Ansökan
Sverige, Örebro län, Örebro